Akce - KonferenceAkce - KurzyAktuality - Vzdělávání

Lektorská konference 2019

Datum akce: 10. - 12. 9.2019

10. – 12.9.2019 připravujeme v konferenčním centru Immanuel ve Ždírci nad Doubravou, Slavíkov – Dlouhý Lektorskou konferenci. Již nyní si můžete rezervovat termín ve svém kalendáři.
NOVINKA: 10.9. od 15:00 do 17:00 je naplánováno společné setkání všech lektorů NMP a F-nadace v jídelně.
Změna: Konference začíná v úterý 10. 9. v 15:00 registrací a končí po obědě ve čtvrtek 14:00.
Registrace ZDE

Pojďte se setkat s dalšími křesťanskými lektory z různých částí ČR, sdílet své zkušenosti a načerpat inspiraci pro nový školní rok. Program je přizpůsoben tak, aby uspokojil potřeby širokého spektra lektorů prostřednictvím tří bloků volitelných odborných workshopů.

Těšit se můžete na Elišku Krmelovou, Daniela Féra, Jana Hábla, Honzu Molnára, Pavla Vopaleckého a další křesťanské odborníky.

Akci pořádá oddělení Škola pro Život Křesťanské akademie mladých ve spolupráci s F-nadací, Hope4Kids, Abatop, ICEJ, Majákem o.p.s.

Přednášky:
Děti dneška – Daniel Fér
Lidskost není docela ztracena: stručný výklad Komenského Porady o nápravě věcí lidských – Jan Hábl

Workshopy:

Blok A – středa 11.9. – 10:45 – 12:15
A1: Komenský I.Interaktivní dílna Komenský 2020 – 7. – 9. třída (Jan Rokosz)
A2: Komenský II.Klíčové prvky ID K2020 + představení verze pro 1. stupeň ZŠ /SŠ (pro pokročilé) (Eliška Krmelová a Petra Burdová)
A3: Lektor v online prostředí (Jan Heřmanský)
A4: Předpoklady úspěšného fundraisingu (Jan Kuklínek a Přemek Šeděnka)

Blok B – středa 11.9. – 16:00 – 17:30
B1: ID Projekt proměny (PROPRO) prakticky (David Loula)
B2: Pornografie: Problém, o kterém se mluví moc málo (Pete Lupton)
B3: Veřejný projev – polož perlu (Pavel Vopalecký)

Blok C – čtvrtek 12.9. – 8:30 – 10:00
C1: Veřejný projev – polož perlu (Pavel Vopalecký)
C2: Jak porozumět klimatu ve třídě – co všechno na školu působí (Jan Molnár)
C3: Lektor v online prostředí (Jan Heřmanský)
C4: Pornografie: Problém, o kterém se mluví moc málo (Pete Lupton)
C5: Komenský III. – Projekty proměny pro lektory a poradce (Petra Burdová a Eliška Krmelová)

Program

Změna programu vyhrazena.

Anotace workshopů

Interaktivní dílna Komenský 2020 – 7. – 9. třída – Jan Rokosz

Interaktivní dílna je vstupní bránou pro celý projekt Komenský 2020 a je ideální pro děti od 7. do 9. třídy. Ti, kdo ji projdou, budou znát fakta o životě J. A. Komenského; na tomto základě se potom podívají na vlastní život. V průběhu programu se zaměříme na základní hluboké touhy člověka a také způsoby jejich naplňování. Příklad Komenského i příběh ze současnosti vede k zamyšlení nad tím, jak můžeme překonat životní překážky a jak můžeme pracovat na některé z problematických oblastí svého života. Interaktivní dílnu lze využít se studenty na školách, ale také na mládeži, dorostu nebo jiné aktivitě pro mladé lidi.

Honza Rokosz druhým rokem pracuje v projektu Komenský 2020, takže téměř od jeho počátku. Od svých 18 let se věnuje mladým lidem,  krátce učil v Montessori škole a v současnosti s manželkou vedou mládež v Apoštolské církvi v Karviné.

Klíčové prvky ID K2020 + představení verze pro 1. stupeň ZŠ /SŠ (pro pokročilé) – Eliška Krmelová a Petra Burdová

Workshop nejprve shrne klíčové prvky Interaktivní dílny Komenský 2020 (ID K2020). Poté bude dle zaměření účastníků pokračovat paralelně ve 2 skupinách, ve kterých vám stručně a názorně představíme verze ID K2020 pro 1. stupeň ZŠ a SŠ. Na závěr workshopu Vás vybavíme i všemi potřebnými materiály, metodikami apod.

Lektor v online prostředí – Jan Heřmanský

Pojďme v tomto workshopu odstartovat společný rozhovor o tom, jak využívat digitální technologie k rozšiřování sféry vlivu lektora a jeho následné péče.

Chceme diskutovat o tom, jak nadále mít vliv na děti, které jsme potkali jednou ve škole a dál se s nimi nevídáme.  Chceme diskutovat o tom, jak můžeme zasáhnout i děti, které nemají zájem či odvahu k osobnímu kontaktu. Zmapujeme si situaci lektorů v rozšiřování vlivu a následné péče v online prostředí.

Workshop zakončíme praktickými ukázkami možností Facebooku a online kurzů na Hledám Boha platformě: Codex. Ukážeme si jak jednoduše vytvořit Facebookovou stránku lektora, která je relevantní pro rodiče, školy i dárce a řekneme si, proč má smysl tuto platformu vytvářet.  Ukážeme si, jak lektor může nabídnout anonymní návaznou diskuzi na platformě Codex, včetně možnosti rozšíření o vlastní kurz či vlastní online poradnu.

Pokud bude prostor budeme diskutovat také o možnostech sdílení osobního příběhu (video, web MyStory jako alternativu k osobnímu Facebooku, osobní weby) a dalších tématech, která lektoři budou vnímat jako užitečná.

Honza Heřmanský je ředitelem organizace HledamBoha.cz, která se zabývá využitím digitálních médií pro misii a křesťanský růst. Více se dozvíte na www.hledamboha.cz. Je také manželem a otcem tří dětí a členem sboru CB Metro v Olomouci.

Předpoklady úspěšného fundraisingu – Přemek Šeděnka, Jan Kuklínek

Přemek se stal lektorem na školách na počátku roku 2018 a  během krátké doby získal potřebnou finanční podporu od dárců. Honza se připojil ke Křesťanské akademii mladých v roce 2005 a od počátku byla významná část jeho finanční podpory od jednotlivých dárců a sborů, dnes pomáhá k finančnímu zajištění lektorské práce i vzdělávacích projektů.

Zveme lektory, aby spolu s námi přemýšleli nad tím, co jsou důležité předpoklady pro to aby práce lektory byla úspěšně finančně zajištěna od sponzorské základny dárců, budeme přemýšlet nad teologií štědrosti, sdílet příběhy z praxe, nástroje které pomáhají.

ID Projekt proměny (PROPRO) prakticky – David Loula

Na tomto workshopu zažijete plnou verzi 90 min. programu přímo s jedním z jeho tvůrců. Účastí získáte osobní zkušenost nejen se samotným  průběhem interaktivní dílny, která má za cíl aktivizovat a motivovat žáky/studenty k realizaci Projektů proměny (PROPRO), ale také s jeho výstupem a cílem. Díky tomuto workshopu budete vědět, jak ukončit ID PROPRO ve třídě tak, aby zůstal správně otevřený.

David Loula je prezidentem spolku České studny, autorem projektů Husovy stopy, Staleté kořeny, Labyrint světa a dalších. Působí jako lektor vzdělávacích programů v rámci Duchovního dědictví. Angažuje se též v projektu Komenský 2020. David je ženatý a se svojí ženou Evou mají sedm dětí. 

Pornografie: Problém, o kterém se mluví moc málo – Pete Lupton

Pornografie je v dnešní době natolik rozšířená, že děti se s ní setkávají průměrně v 11 letech. V podstatě každé dítě se v průběhu druhého stupně nějakým způsobem s pornografií setká. Už se ovšem tolik nemluví o negativních dopadech pornografie na dětský mozek, na možný vznik závislosti, sociální fóbie, neschopnosti navazovat vztahy nebo pokles výsledků ve škole.

Společně se podíváme na následující oblasti:
– Jakým způsobem je možné toto téma vzít do škol?
– Jaké jsou možnosti následné péče?
– Lze nějakým způsobem pracovat také s rodiči?

Pete Lupton je koordinátor projektu NePornu.cz, který se zaměřuje na rozšiřování povědomí o nebezpečí pornografie a nabízí pomoc těm, kteří jsou na pornu závislí. Více se dozvíte na stránkách NePornu.cz.

Veřejný projev – polož perlu – Pavel Vopalecký

Workshop se zaměřuje na kvalitní zpracování obsahu našich proslovů. Účastníkům velmi doporučuji, aby si předem připravili hlavní myšlenku svojí krátké promluvy pro některou reálnou situaci. Řekni si, s čím mají Tvoji posluchači odcházet, co si mají zapamatovat, prožít, udělat. Společně probereme praktické kroky časového plánu, zaměříme se na rovnováhu „výklad – ilustrace – aplikace“, zvážíme další nástroje našich promluv a navrhneme, jak dobře začít a jak dobře skončit. Setkání uzavřeme pohledem na časté nešvary a na možnosti, jak se jim vyhnout.

Pavel Vopalecký je prověřený řečník a velmi zkušený trenér komunikace a veřejného projevu. Má roky vlastní praxe v rozhlasové branži, v přednášení i v provázení živých akcí až po tisícové zástupy. Je autorem online Akademie mluvení, vede workshopy a semináře, vyučuje osvědčené principy, trénuje praktické postupy a konzultuje pro řadu osobností i firem.

Jak porozumět klimatu ve třídě – Jan Molnár

Co všechno působí na klima třídy? Jak je možné, že jedna třída je “v pohodě” a paralelní na té samé škole už ne? Jak ovlivňuje klima třídy vedení školy a sborovna? Jak načítat klima tříd? Jaký vliv má lektor na třídu? Jak může klima třídy souviset s kázní v kolektivu?

Na tyto a vaše další otázky rád odpovím a prodiskutuje Honza Molnár.

Honza Molnár je výkonným ředitelem MAJÁKu o. p. s. S mladými pracoval roky jako učitel základní školy a již 12 let v rámci preventivních programů, kterým je garantem. V současné době školí pedagogy, veřejnost, ale odborníky na téma šikana a další problematiku. Školy si ho objednávají i na intervence do tříd.

Projekty proměny pro lektory a poradce – Petra Burdová, Eliška Krmelová

Tento workshop bude navazovat na středeční ID Projekt proměny (PROPRO) prakticky. Rády bychom se více a konkrétněji věnovaly následné péči o skupinky mladých lidí, kteří budou chtít ve svých Projektech proměny pokračovat. Dozvíte se, jaké možnosti se nabízejí ve školách. Budeme se také více prakticky věnovat roli poradců, tzn., vyzkoušíme si potřebné dovednosti (např. komunikaci s projektovým týmem, se studentskými či žákovskými týmy a se školou). Otevřeme společně otázky možných rizik, překážek a nástrah, které se v souvislosti s  rolí poradce mohou objevit.

Petra Burdová je od února 2019 koordinátorkou projektu Komenský 2020 pro školy a veřejnost. Od svých 19 let učila na ZŠ, SŠ, doučovala, mentorovala a pracovala v projektech pro mladé  v neziskovém sektoru. Je také 24 let manželkou, má jednu dospělou dceru a její domovskou církví je Církev bez hranic, stanice Teplice.

Eliška Krmelová je autorkou a vedoucí lektorkou programů Etické dílny® v organizaci Hope4kids. Je rovněž spoluautorkou interaktivních programů ze série Duchovní dědictví – o Bibli, o J. Husovi, Staleté kořeny a Komenský 2020. Zároveň je manželkou, maminkou dvou již dospělých dětí, milovnicí pohybu, kávy, zpěvu a zavařování.

Na osobní setkání s Vámi se těší organizátoři z týmu Škola pro Život.