Milí přátelé, učitelé, lektoři,

ačkoliv může být aktuální situace každého z nás naprosto odlišná, jedno máme všichni společné – nemůžeme do škol. Jaké jsou vaše momentální potřeby/výzvy? Jak vám Škola pro Život a Síť křesťanských učitelů může být nápomocná?

Když se nyní nemůžeme potkávat osobně, nabízíme vám Online akademii na daná témata (více níže).
Navrhněte sami témata ZDE, na která bychom se měli nyní zaměřit.
Přidejte se k  uzavřené skupině na Facebooku Křesťané ve školství.

 

ONLINE AKADEMIE

Máte možnost účastnit se přes ZOOM  těchto seminářů (na 90 min).

 

26.5. úterý 16:00 Živě s J. A. Komenským (pro církve) – Live přednáška s J.Háblem na téma VÍRA, KTERÁ MÁ BUDOUCNOST. Víra, která má budoucnost, dokáže zachránit lidskost. Jaká byla Komenského víra a jak se projevovala v praxi?

 

 

27.5. středa 15:00 – 16:00 na ZOOM https://zoom.us/j/147527388
Lektorovy video příběhy na sociálních sítích (David Dobrovolný)
Jak vyrobit video zprávu o práci lektora, aby lidi zaujala, bavila?
Video příběh jako nástroj,  kterým může lektor
– informovat o své práci podporovatele a modlitebníky
– získávat nové dárce – křesťany ale i nekřesťany z řad rodičů a fanoušků hodnotového formování mládeže.
Lektorem je marketingový odborník David Dobrovolný, autor konceptu –  https://www.nehemias.cz/
David dělá on-line reklamu a vede kampaně pro politiky a firmy.

 

2.6. úterý 16:00 ZOOM pro lektory a poradce Komenský 2020, pro potencionální nové lektory a poradce projektu Komenský 2020.

3.6. středa 15:00 – 16:30 Webinář – Oživme duchovní dědictví. Registrujte se ZDE
ZOOM: https://zoom.us/j/147527388

Anotace: Můžeme mít pozitivní vliv na mladé lidi na základních a středních školách? Jakým způsobem lze poukázat na duchovní dědictví našeho národa a životní hodnoty jednotlivce i celé společnosti? Jste součástí církve a leží vám na srdci mladá generace? Pojďme se setkat na webináři, kde se budeme bavit o tom, jak můžete, jako mladí učitelé a studenti pedagogiky, předávat studentům křesťanské hodnoty.

Program:
– Zkušenosti, svědectví
– Nástroje, které v současné době můžeme ve škole použít (metodiky v rámci Duchovního dědictví – Bible, Hus, Velikonoce, Vánoce, Staleté kořeny, projekt K2020)
– Praktické uchopení programů Duchovního dědictví mladými učiteli a studenty (brigáda, příp. do budoucna praxe v rámci VŠ studia)

 

10.6. středa 15:00 Cíle našeho mluvení (Pavel Vopalecký)
ZOOM: https://zoom.us/j/147527388
Anotace: Vyučování, školení, kázání, zamyšlení, provázení skupinky, osobní rozhovory…
Většinou k lidem mluvíme s představou, že jim přece sdělujeme důležité informace. Přípravě kvalitních informací obvykle věnujeme největší úsilí.
Informace ovšem zdaleka nejsou jedinou stopou, kterou ve svých posluchačích zanecháme.
V jakých dalších oblastech zasahujeme osobnosti účastníků různých setkání? Naučme se s těmito oblastmi cílevědomě pracovat.
Podívejme se na příklad Pána Ježíše, apoštolů i proroků…
Úrovně sdílení:
Pozoruji opravdu mnoho věřících, kteří své křesťanství jaksi oddělili od praktického života – v práci, mezi sousedy i známými.
Pokud někdy prožijí vnitřní puzení někomu z nevěřících „sdělit evangelium“, bývá to pak kostrbaté, nepřirozené, nebo i násilné; a to pro obě strany.
Zkušenost nás učí, že i když se s někým nedostanu hned k evangeliu, můžu pro něho být znatelným požehnáním a tím si otevřu dveře pro případné příští sdílení.
Navrhnu ti několik úrovní, na kterých se s nevěřícími lidmi můžeme velmi přirozeně spojit a pohybovat se po nich.
Zmíníme se taky o typických překážkách komunikace s nevěřícími a co se s nimi dá dělat. Mimochodem, většina jich je na naší straně!

 

17.6. Komunita křesťanských učitelů (v angličtině: Power of Christian educators’ community)

 

Proběhlo:

8. 4. YouTuberská série (Petr Kadlec a Jan Hábl), ukázka na téma  MÉDIA
15.4. Lektor v online prostředí  (Jan Heřmanský)
22.4. Na co bych se rád zeptal J. A. Komenského? (Jan Hábl)
28.4.  J.A.K. jako? série pro mládeže (Jan Rokosz) Nový a ucelený materiál pro mládežnická/dorostová setkání, vystavěný na 7 oblastech „věcí lidských“ (podle J. A. Komenského)
29.4. Bible – jeden z klenotů naší kultury – pro 3. – 5. ročník ZŠ, program je součástí série Bible – nejcennější kniha J. A. Komenského (Jana Řezníčková a Miriam Paszová)
Jak mluvit s žáky 21. století o Bibli zajímavě? Kdo jiný by nám v tom mohl pomoci lépe než samotný Komenský. 

Pro Komenského byla Bible nejcennější knihou – sám ji nazval „klenotem nejvzácnějším“. Přál si, aby ji jeho žáci četli, ale zároveň je povzbuzoval k přemýšlení, k vytváření si vlastního úsudku, k naslouchání názorům jiných, k laskavosti při argumentaci – dnes bychom řekli, že je vedl ke kritickému myšlení. Jeho přístup je nadčasový a inspirativní i pro nás učitele ve 21. stol. Lekce  obsahuje práci s textem, zajímavé podněty k zamyšlení ve skupinách a originální videa dabovaná Jiřím Lábusem.

Program  splňuje  podmínky RVP – chrání a oceňuje naše tradice, kulturní i historické dědictví. Zároveň respektuje přesvědčení druhých lidí a váží si jejich vnitřních hodnot.

 29.4. Živě s J. A. Komenským, Live přednáška s Janem Háblem (PRO VEŘEJNOST)

6.5. středa 15:00 Sex, vražda a trest (dramatizace příběhu) – program o Bibli pro 2. stupeň ZŠ, příp. 1. ročník SŠ, program je součástí série Bible – nejcennější kniha J. A. Komenského (Petr Kadlec a Miriam Paszová)

Jedná se o 2x 45 minutový interaktivní, dramatický a zážitkový program, v němž žáci prožijí jeden příběh ze Starého zákona: David a Batšeba, čímž si uvědomí hloubku, komplexitu a příběhovou povahu Bible. Žáci čtou biblický text a různými dramatickými formami ho ztvárňují a zažívají.
Na závěr se zamyslí nad možným přínosem Bible pro dnešní společnost a pro osobní rozvoj jednotlivce v oblasti morálky a hledání smyslu života.

13.5. středa 15:00 Škola jako misijní pole?
Anotace: Podobně jako v kyberprostoru škola je místo, kde jsou studenti. Jaké máme možnosti je ovlivnit? Jak je můžeme efektivně zasáhnout? Jak nastartovat spolupráci (učitel, lektor, pastor/vedoucí mládeže). Pojďte společně přemýšlet nad tématem Škola jako misijní pole.
Program: Nástroje, které v současné době můžeme ve škole použít.
Příklady dobré praxe, aneb kde se daří vytvářet most mezi školou a mládeží.
Jak přemýšlejí mládeže o studentech ve školách? Mají zájem se dostat do škol?

21.5. čtvrtek 16:00 Živě s J. A. Komenským (pro veřejnost)
Komeniolog Doc. PhDr. Jan Hábl, Ph.D. bude sdílet „To nejlepší z Komenského Porady o nápravě věcí lidských“ na téma VZDĚLANOST.