Akce - KurzyAktuality - Vzdělávání

Lektorská konference

Datum akce: 11. - 13. 9. 2018

Milí lektoři,
zveme vás na Lektorskou konferenci 11. – 13. 9. 2018 v konferenčním centru Immanuel v Dlouhém. Tato konference navazuje na Soustředění lektorů organizované 10. – 11. 9., kterou na témže místě tradičně pořádá Nadace Mezinárodní potřeby.  Lektoři a zájemci o tuto činnost, kteří se chtějí účastnit obou akcí, se musí registrovat nezávisle oběma organizátorům.
Lektorská konference začíná v úterý 11. 9. v 17:30 registrací a končí po obědě ve čtvrtek 14:00.

Pojďte se setkat s dalšími křesťanskými lektory z různých částí naší země, sdílet své zkušenosti a načerpat inspiraci pro nový školní rok.
Program je přizpůsoben tak, aby uspokojil potřeby širokého spektra lektorů prostřednictvím tří bloků volitelných workshopů.
Těšit se můžete na Elišku Krmelovou, Honzu Molnára, a další křesťanské odborníky.
Účastnický poplatek (příspěvek na náklady konference) je do 30.6.2018 250 Kč. Od 1.7. je 500 Kč. Registrace končí 31.8.2018.
Poplatek se týká všech ať jsou či nejsou podporovaní F-nadací. Akci sponzoruje Křesťanská akademie mladých (KAM).

Za organizátory Vít Pospíšil, Jan Kuklínek a Denisa Mouchová

Akci pořádá oddělení Škola pro Život Křesťanské akademie mladých ve spolupráci s F-nadací, Hope4Kids, Abatop, ICEJ, Majákem o.p.s.

REGISTRACE ZDE

ANOTACE

WORKSHOP – BLOK A (středa dopoledne: 10:45 – 12:15 hod)

  • A1: Honza Molnár – Aktuality ze světa primární prevence a  Struktura prevence v ČR
    S kým můžu jako lektor komunikovat?

  • A2: Ráchel Bícová – Učební styly aneb jak se děti učí
    Ráchel učí na VOŠ Evangelikální seminář a na VOŠ publicistiky. Je autorkou série učebních plánů pro nedělní školy a editorkou interaktivní knihy Komenský 2020. Pracuje také jako supervizorka pomáhajících profesí.
    Každý z nás máme jiný učební styl a ten většinou také uplatňujeme ve výuce. Jak ale zasáhnout studenty, kteří mají jiný učební styl, než je nám vlastní? Součástí workshopu je test, kterým zjistíte, k jakému učebnímu stylu tíhnete. Prakticky si pak vyzkoušíte, jak sestavit výuku při které využijete všechny učební styly.

  • A3: Miriam Paszová – Staleté kořeny
    Program Staleté kořeny byl vytvořen speciálně pro rok 2018, kdy slavíme výročí 100 let od založení ČSR. Zájemce o tento program seznámíme s cíli programu, jeho obsahem i úskalími. Účastníci si vybrané části programu přímo prakticky vyzkouší

  • A4: Pavel Vopalecký – Neboj se otázek
    Jak se prakticky připravit na otázky publika a co dělat, když nastanou.  (Hlavně se neboj! Analyzuj publikum. Na otázku, která rozvíjí Tvoje téma, reaguj a daší rady v praktickém semináři)

ODPOLEDNÍ RELAX (středa odpoledne: 15:00 – 16:00 hod)

  • Petr Holý: LARP I. „Cestou nevydanou“ – Čeká vás nevšední zážitek zaměřený především na emoce a životní volby. Nejde zde o výhru či prohru ani o dosažení nějakého cíle, ale o prožitek a následné rozhodnutí v určité situaci. V celkem deseti nelehkých situacích/příbězích z běžného života se každý účastník na chvíli stane hlavní postavou, kolem které se vše točí a která se nakonec musí rozhodnout, jak se zachová. Na „cestě“ ji přitom ovlivňují její vnitřní hlasy, představující rozmanité osoby i personifikované emoce a věci. Na závěr bude reflexe, kde účastníci ještě lépe poznají, jak může larp přirozeně vést k otevřené diskuzi nad hlubokými otázkami života a víry.

  • Sporty: Fotbal, pinpong, volejbal

  • Setkání s F-nadací: Nela Kalecová, Deny Mouchová a Jan Kuklínek – Prezentace a diskuze o podpoře F-nadace

  • Odpočinek, kafíčko, sdílení

WORKSHOP – BLOK B (středa odpoledne: 16:00 – 17:30 hod)

  • B1: Miriam Paszová – Staleté kořeny
    Program Staleté kořeny byl vytvořen speciálně pro rok 2018, kdy slavíme výročí 100 let od založení ČSR. Zájemce o tento program seznámíme s cíli programu, jeho obsahem i úskalími. Účastníci si vybrané části programu přímo prakticky vyzkouší

  • B2: Eliška Krmelová a Ida Pencová – Co dělat když? Maximální počet: 15
    V malých skupinkách probereme různé svízelné situace, které mohou nastat během programu (kázeň dětí, nedorozumění s učitelem, žáci s poruchami učení, inkluze, apod…). Danou situaci otevřeme prostřednictvím scénky, řešení následně probereme ústně ve střídajících se skupinkách.

  • B3: Ráchel Bícová – Jak aplikovat v mém programu styly učení, abych zasáhl všechny typy studentů? 
    Každý z nás máme jiný učební styl a ten většinou také uplatňujeme ve výuce. Jak ale zasáhnout studenty, kteří mají jiný učební styl, než je nám vlastní? Součástí workshopu je test, kterým zjistíte, k jakému učebnímu stylu tíhnete. Prakticky si pak vyzkoušíte, jak sestavit výuku při které využijete všechny učební styly.

  • B4: Petr Holý – LARP II.  Seznámení s fenoménem larpu a jeho využitím v misijní službě
    Příběhy zasahují lidská srdce mnohem silněji, než jen intelektuální rozpravy. Cílem workshopu je seznámit se s fenoménem larpových her a jejich potenciálem pro navázání hlubších vztahů, podnětných diskuzí a přemýšlení o otázkách morálky či víry. Probereme rovněž edukativní přínos larpů do běžné výuky, jejich přesah do reálného života i terapeutický přínos. Workshop bude volně navazovat na prožitek z předchozího larpu „Cestou nevydanou“. Účastníci semináře dostanou materiály pro vlastní uvádění jednoho larpu pro středoškolské studenty.

WORKSHOP  BLOK C (čtvrtek dopoledne: 10:30 – 12:00 hod)

  • C1: Lubomír Honek, Jan Rokosz, Eliška Krmelová – Projekt Komenský 2020 v praxi
    Komenský své dílo Obecná porada o nápravě věcí lidských nedokončil. Dokončíme ho my dnes? Taková je hlavní myšlenka projektu Komenský 2020. Cílem workshopu je představit jednotlivé části projektu a vyzkoušet si, jak bude vypadat „Porada o nápravě“ v praxi. Eliška Krmelová také krátce představí interaktivní dílnu Komenský 2020.

  • C2: Vláďa Vácha + Radek Pospíšil – Fake news  – Max. počet účastníků: 20
    Fenomén Fake news je velmi vážným a důležitým tématem současné doby, kterou hodně ovlivňují všemožné zprávy na internetu a v médiích. Cílem workshopu je představit téma jako přednáškový program především pro střední školy (popř. vyšší ročníky ZŠ). Seznámit s principy propagandy a ovlivňování veřejného mínění na historických událostech (např. nástup nacismu v Německu, komunistický převrat v roce 1948 v ČR), tak i v současnosti (ovlivňování amerických voleb, únik dat na facebooku atd.). Zásady kritického myšlení (Occamova břitva, Humeova břitva), rozpoznání hoaxů a práce s nimi. Užitečné nástroje pro hledání ověřených a pravdivých informací. Zároveň si na praktických příkladech zkusíme, jak pracovat s aktuálními zprávami a odhalit jejich pravdivost.

  • C3: Honza Molnár –  Být autentický
    Příspěvek ukazuje na jistá úskalí v práci lektora v oblasti vlastní hodnoty. Již v rámci kurzů jsem se několikrát setkal, že programy realizují lektoři, kteří mají v dané oblasti zásadní problém, který jim výrazným způsobem narušuje program. Příspěvek je věnován pohledu do vnitřního nastavení lektora, jak působí na okolí a jak s tím pracovat. Cíl: Účastník získá přehled o rizicích spojených s jeho vnitřním nastavením v oblasti prevence a případných možnostech pomoci.
CÍLE KONFERENCE
  1. Zažít komunitu křesťanských lektorů z různých částí naší země

  2. Duchovní i odborné vystrojení lektorů do nového školního roku

PROGRAM


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /data/cust/kam/www.situcitelu.cz/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /data/cust/kam/www.situcitelu.cz/wp-content/plugins/complianz-gdpr/class-cookie-blocker.php on line 452